SiBe, een katholieke dialoogschool
in hartje Knokke en dus vlak bij de deur.

Studieaanbod 1e jaar A (2024-2025)

Studieaanbod 1e jaar B (2024-2025)

Studieaanbod 2e jaar A (2024-2025)

Verklarende woordenlijst

• Leerlingen die sterk zijn voor Frans of wiskunde, krijgen verdiepende opdrachten. Zo kunnen ze hun talenten en interesses verder ontwikkelen. We werken vooral aan de vaardigheden (= kunnen) en leren ze zelfstandig werken.
  • Leerlingen die moeite hebben met een vak of enkele vakken, krijgen remediërende opdrachten. Ze krijgen extra uitleg en oefeningen bij de leerstof die in de klas gegeven is. Als ze de leerstof goed onder de knie hebben, kunnen zij ook verdiepende opdrachten krijgen.

STEM betekent ScienceTechnologyEngineeringMathematics.

De term STEM wordt internationaal gebruikt om wetenschappen, technologie en wiskunde in het onderwijs te benoemen. In ons land kreeg die term vorm in een grootschalig actieplan van de Vlaamse regering. Het doel is om de wetenschappelijke en technische kennis van leerlingen te verhogen.

De design thinking methode is een methode die gebruikt wordt om problemen op te lossen. Design thinking draait om denken én handelen. Je richt je niet op problemen, maar op oplossingen en actie. Het is denken door te doen.