SiBe, een katholieke dialoogschool
in hartje Knokke en dus vlak bij de deur.

Dagindeling

8.00 uur Schoolpoort gaat open
8.25 uur tot 9.15 uur 1e lesuur
9.15 uur tot 10.05 uur 2e lesuur
10.05 uur tot 10.20 uur Pauze
10.20 uur tot 11.10 uur 3e lesuur
11.10 uur tot 12.00 uur 4e lesuur
12.00 uur tot 12.25 uur Middagpauze
12.25 uur tot 12.50 uur Middagactiviteiten (sport, gezelschapspel, schaken, studie, ICT, bib-bezoek…)
13.00 uur tot 13.50 uur 5e lesuur
13.50 uur tot 14.40 uur 6e lesuur
14.40 uur tot 14.55 uur Pauze
14.55 uur tot 15.45 uur 7e lesuur
16.00 uur tot 17.00 uur Avondstudie (niet verplicht)

Maaltijden

Onze leerlingen kunnen een warme maaltijd eten in onze eetzaal.

Je kan ook een eigen lunchpakket meenemen naar school.

Warme maaltijden

– Je bestelt en betaalt je warme maaltijd op maandag om 12.30 uur voor de week die er op volgt.
– Een warme maaltijd kost 6 euro.

Drankjes

Suikervrije drankjes kosten 1 euro. Je kan altijd gratis een glas water krijgen bij je maaltijd.

Avondstudie & WPS

Op school is er voor de leerlingen van het eerste jaar ook avondstudie. Voor deze studie schrijf je je in bij het begin van het schooljaar. De studie start om 15.55 uur en duurt tot 17.00 uur. Als je ingeschreven bent voor de studie en je kan niet komen, dan moet je ouder dit op voorhand laten weten.

De studie maakt deel uit van het Leren Leren-project van de school. We leren de leerlingen, in de loop van de twee jaar dat ze bij ons zitten, zelfstandig studeren. Dit Leren Leren-project houdt o.a. studietips tijdens de lessen, Leren Leren-namiddagen, leerlingencontacten… in, en dus ook begeleide studie voor wie in het eerste jaar zit. In de studie worden de leerlingen van dichtbij opgevolgd en leren ze in de loop van het jaar meer en meer zelfstandig studeren. Ons doel: op het einde van het jaar moeten de eerstejaars in staat zijn zelfstandig te werken en studeren, met weinig tot geen begeleiding.

In de studie is er een beperkt aantal plaatsen voorzien voor leerlingen uit het tweede jaar. Deze leerlingen zijn opgegeven door de klassenraad op het einde van het eerste jaar. Zij hebben nog veel nood aan begeleiding en extra ondersteuning. Bij het begin van het schooljaar krijgen die leerlingen een uitnodiging om studie te volgen.

Voor de tweedejaars voorzien we een uurtje WPS (= werken aan plannen en studeren) op vrijdag. Leerlingen die graag nog wat controle willen bij het opmaken van hun planning, die studeertips willen… zijn hier van harte welkom. Dit is op vrijwilllige basis. Maar ook hier kan de klassenraad beslissen dat een leerling best een tijdje WPS volgt.

Schoolreglement 2023-2024

(Klik hier mocht het schoolreglement hieronder niet verschijnen. Onze excuses voor dit eventuele ongemak.)