SiBe, een katholieke dialoogschool
in hartje Knokke en dus vlak bij de deur.

Zorg

De zorg op school omvat leefzorg en leerzorg.

• Leefzorg is de zorg voor het welbevinden van elke leerling op onze school. Familie, vriendschappen, puber worden of zijn… bepalen of een leerling zich goed voelt in zijn vel. Van een eenvoudige ‘goeiemorgen’ tot extra hulp als het moeilijk gaat: zo proberen we ervoor te zorgen dat elke leerling zich goed voelt op onze school.
  • Leerzorg is de zorg voor het leren. We stimuleren zoveel mogelijk de ontwikkeling van elke leerling door haar of hem een krachtige leeromgeving en leerbegeleiding op maat aan te bieden. Een belangrijk onderdeel van onze leerzorg is het Leren Leren-project. We leren de leerlingen, in de loop van de twee jaar dat ze bij ons zitten, zelfstandig studeren. Dit doen we tijdens de lessen (studietips en aanleren van studiemethodes). Daarnaast zijn er de Leren Leren-namiddagen, het Leren Leren-rapport, de leerlingencontacten, de infoavond voor ouders. Ook de studie en het WPS-uurtje (= werken aan plannen en studeren) maken deel uit van ons Leren Leren-project.

GOK

GOK is een onderdeel van “Zorg” en staat voor Gelijke OnderwijsKansen.

Dat wil zeggen dat elk kind zoveel mogelijk kansen moet krijgen op kwaliteitsonderwijs. Sinds vorig schooljaar werken we rond Kwetsbaarheid en armoede, Gezondheid en Goed onderwijs – krachtige leeromgeving.

Het schoolteam, de ouders en de leerlingen hebben samen voor deze thema’s gekozen.

Hoe we het aanpakken, kan u in ons onze doelen lezen.

Klik hier voor de visietekst.

Klik hier voor het verdraagzaamheidsplan van de school.